Monday, December 29, 2008

DUNIA MELAYU DUNIA ISLAM (DMDI) FINANCE HOUSE

Malaysia melangkah setapak lagi dengan menjadi negara contoh dan pemangkin ekonomi dengan pelancaran penubuhan DMDI Finance House di Melaka baru-baru ini. Pelancaran itu telah dirasmikan oleh Timbalan Perdana Menteri Malaysia, selaku Menteri Kewangan Dato?Seri Najib Tun Razak. DMDI ini dianggotai oleh negara-negara seperti Malaysia, Indonesia, Brunei, Singapura, Filipina, Thailand, Kemboja, Sri Lanka, Madagascar, Afrika Selatan, Australia, United Kingdom dan China.

Penubuhan DMDI adalah bertujuan secara praktikalnya untuk memperkukuhkan lagi kegiatan-kegiatan dikalangan ahli-ahli anggota khususnya dalam bidang kebudayaan, kesenian, pendidikan dan ekonomi. Merujuk kepada peranan DMDI Finance House, ia lebih tertumpu dalam menjana pendapatan dan memajukan lagi masyarakat Islam dalam negara anggota melalui dana-dana pelaburan yang dimiliki.

Diharapkan dengan adanya DMDI Finance House ini, akan wujudnya jaringan perkongsian dikalangan negara-negara anggota DMDI. Sepertimana jaminan yang diberikan oleh Dato' Seri Najib Tun Razak, kerajaan Pusat akan mencuba sebaik mungkin bagi membantu DMDI menjayakan usaha penubuhan dan perkembangan DMDI Finance House.InsyaAllah.


KHAIRUL IDZWAN IDRIS

Timbalan Pengerusi
Biro Ekonomi Dan Pembangunan Usahawan
Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Setiawangsa
Wilayah Persekutuan

2 comments:

Anonymous said...

Dengan harapan tinggi moga-moga DMDI Finance House dpt membuka peluang kpd org melayu utk merebut peluang yg ade dan sedia bersaing di peringkat antarabangsa. InsyaAllah..

Unknown said...

ingin tahu samada bank ini masih beroperasi ke dan dmana.

Adakah kemungkinan utk bergabung dengan suntikan modal untuk dijadikan bank intiti melayu untuk pembangunan ummah.

siapa yang harus saya hubungi

sekian...terima kasih