Friday, January 16, 2009

'DUKE' UNTUK SEMUA





Duta-Ulu Klang Expressway, DUKE telah selamat dibuka kepada orang ramai pada 5 Januari yang lalu. Lebuhraya yang menelan belanja RM 890 juta sepanjang 18 km itu dibina atas initiatif kerajaan Barisan Nasional untuk menyediakan kemudahan infrastruktur yang terbaik kepada rakyat malah memudahkan serta mempercepatkan lagi masa perjalanan penduduk di Lembah Klang.

Lebuhraya Duke ini melibatkan tujuh persimpangan iaitu persimpangan Duta, Kuching, Ayer Jernih, Jalan Pahang, Semarak, Setiawangsa dan Hillview. Kami mewakili Sayap Pergerakan Pemuda UMNO Setiawangsa ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Ketua Bahagian UMNO Setiawangsa merangkap Menteri Wilayah Persekutuan, Dato' Seri Zulhasnan Rafique atas usaha dan keperhatinan beliau dalam mempercepatkan pembinaan Lebuhraya Duke ini yang sepatutnya dibuka pada April 2009. Kami amat menghargainya.

KHAIRUL IDZWAN IDRIS

Timbalan Pengerusi
Biro Ekonomi Dan Pembangunan Usahawan
Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Setiawangsa
Wilayah Persekutuan

1 comment:

Anonymous said...

Bagi aku DUKE Highway,boleh dikategori sebagai projek berbaloi. Memudahkan dan memendekkan masa perjalanan.

Tapi yang tak kena mengenai Highway ni dari segi kualiti dan penyelenggaraannya. Jalan dia tak 'smooth', a bit bumpy terutama dekat persimpangan Setiawangsa.

Aku bukannya nak mengomen, tapi ini hakikatnya. Niat kerajaan murni untuk membantu rakyat, tapi dengan kos sebanyak RM 890 juta, takkanlah
mutu dan standard Duke Highway macam nie?Pikirkanlah...